Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.sezon.sk je: Lieferant, s. r. o., sídlo: Lipová 3368/47, 085 01 Bardejov, Slovenská republika, IČO: 46909419, DIČ: 2023663048, IČ DPH: SK2023663048, IBAN: SK59 1100 0000 0029 4826 9337, Okresný súd Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 27058/P, e-mail: tkykynezhdy@gmail.com, tel. +421904432647
Adresa na zasielanie písomností, reklamácií a odstúpení od zmlúv je: Kľušov 72, 086 22 Kľušov, Slovenská republika
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Odbor výkonu dohľadu, Obrancov mieru 4675/6, 080 01 Prešov 1, SR, tel. č. 051/772 15 97, webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Článok 1
Všeobecné ustanovenie
Tieto všeobecné obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:
zákonom č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a
s inými relevantnými právnymi predpismi.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) sa vzťahujú na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.sezon.sk. Nákup tovaru v zmysle predchádzajúcej vety môžu uskutočňovať spotrebitelia s tým, že spotrebiteľ súhlasí, že takto uzavreté kúpne zmluvy sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami, ustanoveniami Reklamačného poriadku, ďalšími podmienkami uvedenými na stránke www.sezon.sk a príslušnými právnymi predpismi.
Obchodníkom sa v týchto Obchodných podmienkach rozumie spoločnosť Lieferant, s. r. o., sídlo: Lipová 3368/47, 085 01 Bardejov, Slovenská republika, IČO: 46909419, DIČ: 2023663048, IČ DPH: SK2023663048, IBAN: SK59 1100 0000 0029 4826 9337, Okresný súd Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 27058/P, e-mail: tkykynezhdy@gmail.com, tel. +421904432647 (ďalej ako „obchodník“).1
Cenník obchodníka je zverejnený na stránke www.sezon.sk a obchodník si vyhradzuje právo na jeho jednostrannú aktualizáciu (ďalej len „Cenník“).
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Odbor výkonu dohľadu, Obrancov mieru 4675/6, 080 01 Prešov 1, SR, tel. č. 051/772 15 97, webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi.
Reklamačným poriadkom sa rozumie dokument s názvom Reklamačný poriadok, ktorý vydal obchodník a s ktorého znením sa spotrebiteľ oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť (napr. aj na stránke www.sezon.sk.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania2.
Iné pojmy a definície: Pojmy a definície uvedené v Obchodných podmienkach budú mať význam, ktorý: (i) je výslovne uvedený v týchto Obchodných podmienkach a/alebo (ii) je výslovne uvedený v Reklamačnom poriadku alebo na stránke www.sezon.sk, a/alebo (iii) je výslovne uvedený v zákone č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Článok 2
Postup pri objednávaní
Spotrebiteľ si môže cez e-shop www.sezon.sk objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „DO KOŠÍKA“; v prípade, že pri zobrazení tovaru sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, predpokladá sa, že spotrebiteľ sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami.
Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA“ sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre spotrebiteľa. Vytvorenie objednávky je podmienené registráciou na www.sezon.sk, pri ktorej je spotrebiteľ povinný vyplniť pravdivé údaje, ktoré od neho systém vyžaduje (pričom platí, že ak spotrebiteľ uvedie svoje IČO, vystupuje a nakupuje ako podnikateľ, nie spotrebiteľ). Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie zmluvy. Počas vytvorenia objednávky je spotrebiteľ aj vyzvaný na poskytnutie svojich aktuálne platných kontaktných údajov, a to telefónneho čísla a e-mailovej adresy, pričom tieto kontaktné údaje budú obchodníkom použité výlučne na účely informovania spotrebiteľa o stave vybavenia jeho objednávky (dostupnosti tovaru, pripravení objednávky na výdaj a pod.).
Po registrácii bude každému spotrebiteľovi vytvorené osobné konto, ktorým sa bude pri nákupoch u obchodníka identifikovať. Pod týmto kontom budú vytvárané objednávky, evidované zľavy a iné výhody pre každého spotrebiteľa. Prihlasovacie údaje obchodník odporúča zapísať a uchovať pre prípad budúcich nákupov. Pri každom ďalšom nákupe sa stačí pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásiť. Zároveň je v záujme každého spotrebiteľa, aby si chránil prihlasovacie údaje, keďže ich poskytnutie inej osobe môže znamenať jej vystupovanie na www.sezon.sk pod menom príslušného spotrebiteľa.
Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol obchodníkom oboznámený:
hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách,
jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu, prípadne aj vynáške tovaru (celková cena a náklady, ďalej len „cena“), ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný obchodníkovi uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných obchodníkom,
dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy, prípadne aj vynášky tovaru (ďalej tieto služby len „sprievodné služby“), prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou,
platobných podmienkach,
všeobecných obchodných podmienkach a Reklamačnom poriadku obchodníka (a v rámci nich o zodpovednosti obchodníka ako predávajúceho za vady tovaru, služieb, o podmienkach trvania zmluvy, možnostiach alternatívneho riešenia sporov medzi spotrebiteľom a obchodníkom).
Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme obchodníka, o čom bude spotrebiteľ informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky. Toto e-mailové oznámenie o prijatí objednávky nie je akceptovaním návrhu spotrebiteľa na uzavretie kúpnej zmluvy.
Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po preverení spotrebiteľovej objednávky odoslaním ďalšieho e-mailu, ktorého predmetom bude akceptácia objednávky zo strany obchodníka (ďalej len „akceptovanie objednávky“), alebo odoslaním e-mailového potvrdenia o tom, že tovar je pripravený na vyzdvihnutie, resp. že bol expedovaný, pričom jej predmetom je dodanie v objednávke špecifikovaného tovaru a poskytnutie sprievodných služieb za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok uvedených na stránke www.sezon.sk, v týchto Obchodných podmienkach a v Reklamačnom poriadku.
E-shop www.sezon.sk umožňuje spotrebiteľom prístup k informáciám o stave ich objednávok (najmä zaregistrovanie, prijatie, úhrada, expedovanie a pod.) po autorizácii ich prihlasovacími údajmi.
Článok 3
Platobné podmienky
Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. V prípade objednávky s úhradou vopred má spotrebiteľ rôzne možnosti úhrady, a to:
platobné brány vybraných bánk a platobné systémy/služby Paypal a GooglePay,
manuálna úhrada potrebnej sumy bankovým prevodom alebo priamym vkladom v Tatra banke, a.s. na bankový účet uvedený v objednávke,
úhradou doručovateľovi, ak bola zvolená forma úhrady dobierkou, a to pri preberaní tovaru.
Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady ceny (alebo jej časti, ak sa podľa dohodnutých podmienok má podľa objednávky platiť vopred len časť ceny; ďalej len „preddavok“) na účet obchodníka, na ktorý mala byť táto úhrada poukázaná.
Článok 4
Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
Obchodník sa zaväzuje dodať objednaný tovar spotrebiteľovi najneskôr do 2 pracovných dní od uhradenia ceny alebo akontácie uvedenej v objednávke alebo od prijatia objednávky obchodníkom, ak je zvolená úhrada dobierkou. Ak však obchodník nemá tovar fyzicky vo svojich skladoch (o čom bude spotrebiteľa informovať) a objednáva ho u dodávateľa až na základe objednávky spotrebiteľa, zaväzuje sa dodať tento tovar spotrebiteľovi najneskôr do 3 týždňov od uhradenia ceny uvedenej v objednávke. Spotrebiteľ berie na vedomie, že môžu nastať okolnosti, ktoré obchodník nevie ovplyvniť a pre ktoré nastane nesplniteľnosť dodania objednaného tovaru spotrebiteľovi (zvyčajne okolnosti vyššej moci); v takom prípade sa uplatní postup podľa nasledujúceho odseku.
Ak vyššie uvedená doba dodania bude z technických dôvodov nesplniteľná, obchodník sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a ak nedôjde k dohode obchodníka a spotrebiteľa o dodaní tovaru v náhradnej lehote, o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, obchodník sa zaväzuje najneskôr do 14 dní od oznámenia nesplniteľnosti doby dodania spotrebiteľovi vrátiť cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky, pokiaľ sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak.
Obchodník sa zaväzuje dodať tovar spotrebiteľovi na adresu v Slovenskej republike, ktorú spotrebiteľ uvedie v objednávke ako miesto doručenia. Spôsoby doručenia tovaru a/alebo služby vrátane ceny a detailnejších podmienok platných pre jednotlivé spôsoby doručenia sú uverejnené na web stránke na www.sezon.sk.
Ak si spotrebiteľ vyberie ako spôsob dopravy osobný odber v niektorom obchodnom dome obchodníka, bude tento možný len v prípade fyzickej dostupnosti objednaného tovaru v uvedenom obchodnom dome. V prípade jeho nedostupnosti bude so spotrebiteľom dohodnutý alternatívny postup; pokiaľ s návrhom tohto postupu spotrebiteľ nebude súhlasiť a zmluvné strany sa nedohodnú inak, spotrebiteľ má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť; obchodník mu v takom prípade vráti zaplatenú cenu (preddavok) v celom rozsahu do 14 dní od nadobudnutia účinnosti odstúpenia, a to na účet spotrebiteľa alebo na jeho adresu alebo poštovou poukážkou na adresu.
Článok 5
Storno objednávky
Ustanoveniami tohto článku 5 nie je dotknuté právo spotrebiteľa, ktorý vystupuje a na www.sezon.sk nakupuje ako spotrebiteľ, na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle príslušných právnych predpisov, ako je toto uvedené v článku 6 nižšie.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku (stornovať svoju objednávku) aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa článku 6 týchto obchodných podmienok.
Zrušenie objednávky zo strany obchodníka
Obchodník si vyhradzuje právo neakceptovať objednávku alebo jej časť a tiež právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti, ak:
nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky,
sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru alebo
spotrebiteľ uvedie v objednávke o sebe nepravdivé a/alebo neúplné údaje a okolnosti vytvorenia objednávky budú nasvedčovať špekulatívnej povahe dotknutej objednávky.
V prípade, že nastane situácia zrušenia objednávky zo strany obchodníka, obchodník bude bezodkladne kontaktovať spotrebiteľa so zámerom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že spotrebiteľ už cenu z objednávky (zálohovej faktúry) alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode obchodníka a spotrebiteľa o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene ani o inom náhradnom plnení, obchodník sa zaväzuje vrátiť spotrebiteľovi do 14 dní na jeho účet alebo adresu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok.
Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so spotrebiteľom v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (t. j. ceny zjavne iné, ako je cena pre tento typ/druh tovaru obvyklá).
Za zjavnú chybu v cene tovaru je považované napríklad mylné uvedenie prvých troch číslic namiesto štyroch; o jednu cifru nižšia cena (napr. pri udávaní ceny „vypadne“ jedna číslica); zjavne nízka cena tovaru (napr. o 50 % nižšia cena, než je pre tento druh a typ tovaru obvyklé, bez toho, aby pri tovare bolo uvedené, že ide o výpredaj či o inú zľavovú akciu); a iné zjavné chyby v písaní, zjavné chyby v popise tovaru, obrázku atď., alebo v prípade zjavne mylné chyby v informácii podanej operátorom zákazníckeho centra.
Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať spotrebiteľa a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s obchodníkom na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Vyššie uvedené sa analogicky vzťahuje aj na prípady, keď nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy, teda analogicky sa vzťahuje aj na nepotvrdené objednávky.
Článok 6
Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (platí iba pri nákupe cez www.sezon.sk spotrebiteľom)
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní:
odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
odo dňa uzatvorenia zmluvy, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Pri pochybnosti o doručení odstúpenia sa použije postup podľa § 20 ods. 8 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov3.
Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ako napríklad písomne na adrese sídla obchodníka uvedenej vyššie, e-mailom na adrese tkykynezhdy@gmail.com alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí je zverejnený na www.sezon.sk.
Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ. Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
V prípade, že spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar obchodníkovi, a to osobne v ktoromkoľvek obchodnom dome obchodníka alebo zaslaním na adresu sídla obchodníka alebo iným spôsobom vopred dohodnutým s obchodníkom, a to do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil, pričom lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný obchodníkovi s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t. j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude obchodníkom akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto Obchodných podmienok nebolo možné zabrániť, t. j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak obchodník na základe zmluvy dodala alebo poskytla viacero produktov.
Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s touto zmluvou o kúpe tovaru (napr. zmluva o predĺžení záruky, splátková zmluva). Prípadné vrátenie platby alebo akontácie uhradenej spotrebiteľom na základe doplnkových zmlúv bude zrealizované v súlade s osobitnými obchodnými podmienkami vzťahujúcimi sa na doplnkové zmluvy. V prípade storna tovaru, ktorý bol financovaný prostredníctvom splátkového predaja, je spotrebiteľ povinný predložiť jeho splátkovú zmluvu alebo faktúru a zároveň je preukázať svoju totožnosť.
Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré spotrebiteľ prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým obchodníkom, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky spotrebiteľom účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša obchodník.
Obchodník sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý spotrebiteľom pri platbe za tovar, pokiaľ sa spotrebiteľ s obchodníkom nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však obchodník spotrebiteľovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný obchodníkom, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil spotrebiteľ. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady nie je obchodník povinný spotrebiteľovi vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu spotrebiteľ preukáže, že mu zaslal tovar späť.
Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve.
V súlade s § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
poskytnutie služby, ak:
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
tovar zakúpený na verejnej dražbe,
poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak:
1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi výslovne potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde zo strany spotrebiteľa k využitiu práva odstúpiť od zmluvy na dodávku tovaru, darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. Za darček je považovaný aj tovar dodaný v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie spotrebiteľovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý spotrebiteľ vracia do 14 dní bez udania dôvodu. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa.
Článok 7
Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov
Spotrebiteľ si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Má nárok tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať so zamestnancom obchodníka a/alebo prepravnej spoločnosti, ktorá mu dodanie tovaru zabezpečila, protokol o škode/reklamácii a zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite v lehote uvedenej v Reklamačnom poriadku po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nemusia byť akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky prepravcu.
V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v Reklamačnom poriadku pre spotrebiteľov a v prípade rozporu medzi týmito VOP a Reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť Reklamačný poriadok. Spotrebiteľ si môže právo na opravu vadného tovaru uplatniť v ktoromkoľvek obchodnom dome obchodníka alebo v niektorom z autorizovaných servisov uvedených na www.sezon.sk.
Pri uplatnení práva na opravu prinesie spotrebiteľ reklamovaný tovar, vrátane faktúry (prípadne inú formu daňového dokladu). Pri uplatnení iných práv vyplývajúcich zo zodpovednosti obchodníka za vady (t. j. práva na výmenu veci, práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy a práva na primeranú zľavu) prinesie spotrebiteľ reklamovaný tovar, vrátane faktúry (prípade inej formy daňového dokladu) do ktoréhokoľvek obchodného domu obchodníka. Spotrebiteľ a obchodník sa môžu dohodnúť i na inom spôsobe odovzdania tovaru. Ak má spotrebiteľ záujem o takú dohodu, môže ju obchodníkovi navrhnúť e-mailom na adrese tkykynezhdy@gmail.com alebo telefonicky na +421904432647.
Obchodník nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením tovaru, prevádzkovaním tovaru v nevhodných podmienkach (najmä chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli a pod.), zásahom do tovaru inou, ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.
V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Sťažnosti a podnety môže spotrebiteľ uplatniť osobne na ktoromkoľvek obchodnom mieste obchodníka alebo na e-mailovej adrese tkykynezhdy@gmail.com. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia.
Článok 8
Ochrana osobných údajov spotrebiteľa
Osobné údaje spotrebiteľa sú obchodníkom spracúvané od 25.05.2018 výlučne v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý bol prijatý s ohľadom na NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov). Nové nariadenie o ochrane osobných údajov GDPR (General Data Protection Regulation) predstavuje novú legislatívu, ktorá výrazne zvýši ochranu osobných údajov občanov v digitálnom svete. Cieľom nariadenia GDPR je dať európskym občanom väčšiu kontrolu nad tým, čo sa s ich údajmi deje a zároveň zjednotiť existujúce zákony o ochrane osobných údajov v rámci EU.
Spracúvanie osobných údajov sa riadi nariadením EPaR EÚ č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a od 25.05.2018 zákonom SR č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Spracúvanie osobných údajov je zákonné, ak sa vykonáva na základe aspoň jedného z právnych základov v zmysle § 13 zák. č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov:
Súhlas dotknutej osoby aspoň na jeden konkrétny účel (dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel)
Spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby
Spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,
Spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na ochranu života, zdravia alebo majetku dotknutej osoby, alebo inej fyzickej osoby
Spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
Spracúvanie osobných údajov na účel oprávnených záujmov (spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobu dieťa; tento právny základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh)
Právny základ na spracúvanie osobných údajov podľa vyššie uvedeného odseku písm. c) a e) musí byť ustanovený v zákone 18/2018 Z. z., v osobitnom predpise alebo v medzinárodnej zmluve, ktorou je Slovenská republika viazaná; osobitný zákon musí ustanovovať účel spracúvania osobných údajov, kategóriu dotknutých osôb a zoznam spracúvaných osobných údajov alebo rozsah spracúvaných osobných údajov. Spracúvané osobné údaje na základe osobitného zákona možno z informačného systému poskytnúť, preniesť alebo zverejniť len vtedy, ak osobitný zákon ustanovuje účel poskytovania alebo účel zverejňovania, zoznam spracúvaných osobných údajov alebo rozsah spracúvaných osobných údajov, ktoré možno poskytnúť alebo zverejniť, prípadne príjemcov, ktorým sa osobné údaje poskytnú.
Dotknutá osoba je týmto zároveň informovaná, že akýkoľvek udelený súhlas, so spracovaním osobných údajov, je možné kedykoľvek odvolať. V zmysle § 14 ods. 3 zákona č. 18/2018 Z.z. dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov, ktoré sa jej týkajú. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založenom na súhlase pred jeho odvolaním; pred poskytnutím súhlasu musí byť dotknutá osoba o tejto skutočnosti informovaná. Dotknutá osoba môže súhlas odvolať rovnakým spôsobom akým súhlas udelila.
Dotknutá osoba je týmto zároveň informovaná o právach dotknutej osoby, ktoré v § 19 až § 30 zákona č. 18/2018 Z. z. upravujú povinnosti prevádzkovateľa pri uplatňovaní práv dotknutých osôb
V zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, osobnými údajmi sú údaje týkajúce sa identifikovanej fyzickej osoby alebo identifikovateľnej fyzickej osoby, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä na základe všeobecne použiteľného identifikátora, iného identifikátora ako je napríklad meno, priezvisko, identifikačné číslo, lokalizačné údaje (§ 57 ods. 2 zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov) alebo online identifikátor, alebo na základe jednej alebo viacerých charakteristík alebo znakov, ktoré tvoria jej fyzickú identitu, fyziologickú identitu, genetickú identitu, psychickú identitu, mentálnu identitu, ekonomickú identitu, kultúrnu identitu alebo sociálnu identitu.
Vzhľadom na vyššie uvedené pristúpil prevádzkovateľ, nie len k vypracovaniu dokumentácie tzv. posúdenie vplyvu na ochranu osobných údajov, ale aj s ohľadom na povahu, rozsah, a účel spracúvania osobných údajov a na riziká s rôznou pravdepodobnosťou a závažnosťou pre práva fyzickej osoby, prevádzkovateľ prijal vhodné technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie a preukázanie toho, že spracúvanie osobných údajov sa vykonáva v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že obchodník, ktorý je zároveň v postavení prevádzkovateľa informačného systému, v ktorom spracúva jeho osobné údaje, z titulu vytvorenia možnosti uzatvorenia zmluvy na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov medzi obchodníkom a spotrebiteľom, za účelom objednania a dodania tovaru, v rozsahu: meno, priezvisko, adresa doručenia, telefónne číslo, emailová adresa, IP adresa, cookies (ďalej spoločne všetko aj ako „osobné údaje“) v informačnom systéme prevádzkovateľa. Dotknutá osoba poskytuje prevádzkovateľovi vyššie uvedené osobné údaje dobrovoľne, bez nátlaku a vynucovania si zo strany prevádzkovateľa a to prostredníctvom webovej stránky internetového portálu prevádzkovateľa, prostredníctvom zaškrtávacieho políčka s nasledovným textom: „Súhlasím so spracúvaním osobných údajov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov“ z titulu uzatvorenia zmluvy na diaľku (zmluva medzi obchodníkom (pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania) a spotrebiteľom (pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.) na dobu trvania vzájomných záväzkov vyplývajúcich z takejto zmluvy uzavretej na diaľku. V zmysle § 14 ods. 3 zákona č. 18/2018 Z. z. dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov, ktoré sa jej týkajú. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založenom na súhlase pred jeho odvolaním.“
Poskytovanie osobných údajov tretím stranám: Pre potreby týchto všeobecných obchodných podmienok sa uvádza, že v prípade obchodníkov v postavení e-shopov sa za tretie strany považujú napr. kuriérske a doručovateľské spoločnosti, a to jednak tie, ktoré poskytujú svoje služby na základe osobitného zákona (napr. zákon č. 324/2011 Z.z. o poštových službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o poštových službách“) a tiež tie, ktoré sa týmto alebo iným osobitným zákonom neriadia. V oboch prípadoch však ide o subjekty, ktoré vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť dodajú zákazníkovi tovar objednaný v e-shope. Na spracúvanie osobných údajov zákazníka e-shopu na účel dodania tovaru alebo služby prostredníctvom vybraného doručovateľa nie je potrebný samostatný súhlas so spracúvaním osobných údajov. Je potrebné dodať, že zákon o poštových službách je právnym základom na spracúvanie osobných údajov zákazníka, na účely poskytovania poštových služieb (dodanie, vybranie alebo distribúcia zásielky) pre subjekty riadiace sa týmto zákonom.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri objednávke vykonanej z webového portálu) uvádzať správne a pravdivo.
V prípade, ak kupujúci vykoná na webovej stránke portálu aj tzv. registráciu, prevádzkovateľ ho týmto informuje, že súčasťou vykonanej registrácie, môže byť aj súhlas so zasielaním ponukových e-mailov z internetového portálu prevádzkovateľa. V prípade vykonania objednávky bez registrácie, obchodník môže ponúknuť kupujúcemu možnosť odoberať novinky emailom. Ponukové e-maily budú zasielané maximálne tri krát do mesiaca a veľkosť jednotlivých e-mailových správ neprekročí 750kB. Službu zasielania noviniek e-mailom môžete kedykoľvek zrušiť na e-mailovej adrese obchodníka.
Prevádzkovateľ informačných systémov uvádza ďalšie informácie ohľadom spracovania osobných údajov v osobitnej sekcii uvedenej na webovej stránke portálu.
Článok 9
Záverečné ustanovenia
Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Obchodných podmienok, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia Obchodných podmienok na internetovej stránke www.sezon.sk.
V prípade uzavretej zmluvy o kúpe tovaru sa však táto zmluva riadi Obchodnými podmienkami platnými v čase, v ktorom bola uzavretá. Tieto Obchodné podmienky sú platné od 1. 7. 2025 a plne nahradzujú predchádzajúce Obchodné podmienky.
Práva vznikajúce spotrebiteľovi z vadného plnenia a záručné podmienky sa riadia platnou právnou úpravou a platným Reklamačným poriadkom obchodníka, ktorý je dostupný na www.sezon.sk.
V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a ustanoveniami Reklamačného poriadku budú mať prednosť ustanovenia Reklamačného poriadku.
V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a/alebo Reklamačného poriadku a záväznými (kogentnými) ustanoveniami:
zákona č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a/alebo
zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov
budú mať prednosť ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov/alebo zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
1 Nová právna úprava nepoužíva pojem predávajúci, ale pojem obchodník. Podľa § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov: „Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.“
2 Nová právna úprava definuje pojem spotrebiteľ v § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov tak, ako je uvedené v týchto podmienkach.
3 Podľa § 20 ods. 8 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov: „Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c), alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.“
Vzorový formulár odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka)
Spotrebiteľ:
Meno a priezvisko, titul: ………………………………………………………………………
Adresa bydliska: ………………………………………………………………………………
Telefón: ……………………………
E-mail: …………………
(v ďalšom texte ako „spotrebiteľ“)
Spotrebiteľ týmto odstupuje od zmluvy uzavretej s obchodníkom: Lieferant, s. r. o., sídlo: Lipová 3368/47, 085 01 Bardejov, Slovenská republika, IČO: 46909419, DIČ: 2023663048, IČ DPH: SK2023663048, Okresný súd Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 27058/P
Adresa pre zaslanie odstúpenia aj pre vrátenie tovaru: Kľušov 72, 086 22 Kľušov, Slovenská republika
Emailová adresa pre zaslanie odstúpenia: tkykynezhdy@gmail.com
Číslo faktúry / pokladničného dokladu …………………………………………………………………………………………..
Dátum objednania/dátum prijatia tovaru : .................../ .....................
Špecifikácia tovaru: …………………………………………………………………………………………………
Dôvod vrátenia tovaru (nepovinné):
Tovar je nefunkčný Tovar mi nevyhovuje Našiel/našla som lacnejší
iný dôvod: ……………………………………………………………………………………………………………………..…………………..…………………..…………………..……………..…..
Kúpna cena vrátane nákladov na doručenie má byť vrátená:
bezhotovostným prevodom na bankový účet: IBAN ………………………………………………………………..
poštovou poukážkou na adresu: …………………………………………………………………………………………….
….......………………............
Dátum a podpis spotrebiteľa
Informácia o postupe pri uplatnení práva odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý obchodník ponúka. Finančné prostriedky budú spotrebiteľovi vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude obchodníkovi doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy. Úhrada bude uskutočnená poštovou poukážkou alebo prevodom finančných prostriedkov na bankový účet uvedený v tomto odstúpení od zmluvy, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Finančné prostriedky budú uhradené / vrátené až po doručení vráteného tovaru späť na adresu pre vrátenie tovaru alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.