Reklamácia

Reklamačný poriadok

 

 

Špecifikácia obchodníka: Lieferant, s. r. o., sídlo: Lipová 3368/47, 085 01 Bardejov, Slovenská republika, IČO: 46909419, DIČ: 2023663048, IČ DPH: SK2023663048, Okresný súd Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 27058/P (ďalej ako „obchodník“)

Kontaktná adresa: Kľušov 72, 086 22 Kľušov, Slovenská republika

Email: tkykynezhdy@gmail.com

Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Odbor výkonu dohľadu,
Obrancov mieru 4675/6, 080 01 Prešov 1, Slovenská republika, tel. č. 051/772 15 97, webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi


1. Úvodné ustanovenia

1. Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so:

- zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,

- zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,

- s inými relevantnými právnymi predpismi.

2. Tento reklamačný poriadok (ďalej len „Reklamačný poriadok“) sa vzťahuje na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.sezon.sk.

3. Obchodníkom sa v tomto Reklamačnom poriadku rozumie Lieferant, s. r. o., sídlo: Lipová 3368/47, 085 01 Bardejov, Slovenská republika, IČO: 46909419, DIČ: 2023663048, IČ DPH: SK2023663048, Okresný súd Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 27058/P, e-mail: tkykynezhdy@gmail.com, telefonický kontakt: +421904432647 (ďalej ako „obchodník“). Nová právna úprava nepoužíva pojem predávajúci, ale pojem obchodník. Podľa § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov „Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.“

4. Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade s/so:

- § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“),

- zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“),

- zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,

ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

5. Cieľom Reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa (tak ako ho definuje § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv.

6. Tento Reklamačný poriadok je v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi v každej prevádzkarni obchodníka a zároveň je zverejnený na internetovej stránke obchodníka www.sezon.sk. Uzavretím kúpnej zmluvy sa stáva tento Reklamačný poriadok súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi spotrebiteľom a obchodníkom. V prípade rozporu medzi Všeobecnými obchodnými podmienkami obchodníka a týmto Reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť Reklamačný poriadok.

7. Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u obchodníka, ak je spotrebiteľom podnikateľ (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov).

8. Pojmy a definície uvádzané v tomto Reklamačnom poriadku budú mať význam, ktorý:

a) je výslovne uvedený v tomto Reklamačnom poriadku a/alebo

b) je výslovne uvedený v Všeobecných obchodných podmienkach obchodníka, alebo

c) na stránke www.sezon.sk, a/alebo

d) je výslovne uvedený v príslušnom právnom predpise.

9. Všeobecnými obchodnými podmienkami sa rozumie dokument s názvom Všeobecné obchodné podmienky, ktoré vydal obchodník a so znením ktorého sa spotrebiteľ oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť (napr. aj na stránke www.sezon.sk).

2. Zodpovednosť za vady predanej veci

1. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka, § 613 ods. 2 a 3 Občianskeho zákonníka).

2. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci s výnimkou vady, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

3. Pri použitých veciach (napr. predvádzací model) obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktoré sa prejavia do jedného roka od dodania (§ 619 ods. 1 a ods. 3 Občianskeho zákonníka).

4. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak:

a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo

b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať spotrebiteľ, vykonal spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník.

5. Obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviaže vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady podľa zákona. Spotrebiteľ má právo požadovať plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením (§ 626 ods. 5 Občianskeho zákonníka), pričom práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady podľa § 621 Občianskeho zákonníka nie sú takouto spotrebiteľskou zárukou dotknuté.

6. Záručné doby začínajú plynúť dodaním veci. Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme spotrebiteľ alebo ním určená osoba, alebo keď ju obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril spotrebiteľ mimo možností prepravy, ktoré ponúkol spotrebiteľovi obchodník. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu zo strany obchodníka, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.

7. Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a čase jej trvania (§ 505 ods. 2 Občianskeho zákonníka).

8. Ak obchodník pri kúpe tovaru ponúka spotrebiteľovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na spotrebiteľovi, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto obchodník nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však obchodník o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne spotrebiteľa pri ponuke daru upozorniť (§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak má dar vady, na ktoré obchodník spotrebiteľa neupozornil, je spotrebiteľ oprávnený ho vrátiť (§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak spotrebiteľovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je spotrebiteľ povinný vrátiť obchodníkovi všetko, čo podľa zmluvy dostal a tiež to, čo dostal z darovacej zmluvy ako závislej zmluvy od kúpnej zmluvy, t.j. aj tovar prijatý ako dar (§ 457 Občianskeho zákonníka v spojení s § 48 ods. 2 a § 52a ods. 2 druhá veta Občianskeho zákonníka).

3. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

1. Spotrebiteľ môže vytknúť vadu predanej veci v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

2. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa čl. 2 Reklamačného poriadku (záručnej doby). Právo odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť podľa predchádzajúcej vety má spotrebiteľ iba vtedy, ak sám nie je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti, pričom spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníka (§ 621 ods. 2 a 3 Občianskeho zákonníka).

3. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú obchodník zodpovedá, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Právo podľa predchádzajúcej vety si musí spotrebiteľ uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

4. Právo na opravu si spotrebiteľ uplatňuje v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka alebo u iného podnikateľa určeného na opravu v záručnom liste (ďalej len „záručný servis‟). Adresy a telefónne kontakty záručných servisov nájde spotrebiteľ v záručnom liste a/alebo uvedené na webovej stránke obchodník www.sezon.sk. Ostatné práva zo zodpovednosti za vady, t.j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) a právo na primeranú zľavu si spotrebiteľ uplatňuje v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, t.j. v ktoromkoľvek obchodnom dome obchodníka.

5. Obchodník alebo ním poverený zamestnanec služieb spotrebiteľom alebo záručný servis poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka). Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu, v takom prípade sa na opakované vytknutie vady nevzťahuje postup podľa prvej vety tohto bodu (§ 622 ods. 4 Občianskeho zákonníka).

6. Ak sa preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu podľa čl. 3 ods. 5 Reklamačného poriadku, má spotrebiteľ právo si u obchodníka uplatniť právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

7. Písomným potvrdením o vytknutí vady je tlačivo „Potvrdenie o vytknutí vady“. Ak spotrebiteľ uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu e-mailom, ak mu je tento známy.

8. V prípade, že sa spotrebiteľ informuje na spôsob vybavenia reklamácie, obchodník mu poskytne informácie o spôsobe a stave reklamácie sám alebo prostredníctvom autorizovanému servisu.

9. Obchodník vydá o vybavení reklamácie písomný doklad, ktorým je tlačivo „Protokol o vybavení vytknutia vady“. Ako doplnkové oznámenie k písomnému dokladu môže obchodník zaslať spotrebiteľovi SMS správu obsahujúcu informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní, prípadne e-mailom, ak ho má k dispozícii.

10. Spotrebiteľ má aj po uplatnení práv zo zodpovednosti za vady naďalej právo na náhradu škody, ktorá mu bola vadou spôsobená (§ 621 ods. 4 Občianskeho zákonníka).

4. Všeobecné podmienky reklamácie

1. Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady u obchodníka je spotrebiteľ povinný:

a) predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený u obchodníka,

b) zabezpečiť, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.),

c) v prípade tovaru, pri použití ktorého si spotrebiteľ zaregistroval/vytvoril osobné konto (e-mailové a/alebo obdobný účet užívateľa) a/alebo nastavil pre dotknutý tovar heslo, je spotrebiteľ povinný zrušiť/odstrániť obmedzenie prístupu k obsahu zariadenia heslom a súčasne sa odhlásiť z uvedeného konta, resp. takéto konto zrušiť a pokiaľ je to možné, uviesť dotknuté zariadenie do pôvodného stavu,

d) predložiť originál záručného listu v prípade, že si spotrebiteľ uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom,

e) odovzdať obchodníkovi tovar v prípade uplatnenia reklamácie na príslušenstvo k predanému tovaru,

f) poskytnúť súčinnosť pri vyplnení tlačiva „Formulár na vytknutie vady“ povereným pracovníkom obchodníka a podpisom vyjadriť súhlas s jeho obsahom.

5. Spôsob vybavenia reklamácie

1. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

2. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa Reklamačného poriadku.

3. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, najviac v lehote 30 dní, po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Náklady prevzatia veci na účely opravy alebo výmeny, rovnako tak náklady dodania opravenej veci alebo náhradnej veci znáša obchodník. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

4. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj (§ 623 ods. 5 Občianskeho zákonníka).

5. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.

6. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:

a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,

b) obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,

c) obchodník odmietol odstrániť vadu, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,

d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo

f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.

7. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.

8. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

9. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenej bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

10. Ak sú s tovarom poskytované darčeky (vrátane tovaru dodaného v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie spotrebiteľovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý spotrebiteľ môže vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu), spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa.

11. Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe zmluvy do 14 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša obchodník.

6. Alternatívne riešenie sporu

1. V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.

2. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo, informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

7. Záverečné ustanovenia

1. Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tento Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí.

2. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Reklamačného poriadku, ktorý nadobúda účinnosť dňom uverejnenia jeho aktualizovaného znenia na internetovej stránke www.sezon.sk.

 

 

Vzor formuláru na vytknutie vady:

 

Formulár na vytknutie vady

Obchodník: Lieferant, s. r. o., sídlo: Lipová 3368/47, 085 01 Bardejov, Slovenská republika, IČO: 46909419, DIČ: 2023663048, IČ DPH: SK2023663048, Okresný súd Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 27058/P, Kontaktná adresa: Kľušov 72, 086 22 Kľušov, Slovenská republika, Email: tkykynezhdy@gmail.com


Spotrebiteľ:
Meno a priezvisko: ...............................

Adresa: ..............................

Telefónne číslo/e-mailová adresa .........................................

 

Reklamovaný tovar

 

Názov: .....................................................................................

Číslo dokladu o kúpe, alebo záručného listu: .........................................................................

Dátum zakúpenia: ...........................................

Príslušenstvo:

 

Popis vady:
................................................................................................................................................................................................................... ........................................................... ..............................

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Spotrebiteľ sa rozhodol a uplatňuje si právo na
:
□ riadne ,včas a bezplatne odstránenie vady
□ výmena súčasti produktu
□ výmena vadného produktu za bezvadný
□ zrušenie kúpnej zmluvy
□ primeraná zľava z ceny produktu

Spotrebiteľ súhlasí s doručením dokladu o spôsobe vybavenia reklamácie obchodníkom, sms-správou , alebo elektronickou poštou, a za tým účelom poskytuje obchodníkovi telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu kde mu bude zaslaný doklad o vybavení uplatnenia zodpovednosti za vady produktu.

V prípade, ak bude reklamácia vybavená vrátením peňazí a ak si želáte zaslať peniaze na bankový účet, uveďte je číslo (IBAN): ..............................................................................

V ................................. dňa .....................


...................................

Podpis spotrebiteľa

 

 

 

Vzor protokolu o vybavení vytknutia vady:

 

Protokol o vybavení vytknutia vady

Obchodník: Lieferant, s. r. o., sídlo: Lipová 3368/47, 085 01 Bardejov, Slovenská republika, IČO: 46909419, DIČ: 2023663048, IČ DPH: SK2023663048, Okresný súd Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 27058/P, Kontaktná adresa: Kľušov 72, 086 22 Kľušov, Slovenská republika, Email: tkykynezhdy@gmail.com

 

Spotrebiteľ: Meno a priezvisko: ...............................

Adresa: ..............................

Telefónne číslo/e-mailová adresa .........................................

 

Číslo reklamácie:

 

Reklamovaný tovar:

 

Dátum zakúpenia tovaru:

 

Dátum vytknutia vady:

 

Dátum prijatia reklamovaného tovaru:


Navrhovaný spôsob vybavenia reklamácie kupujúcim:

Spôsob vybavenia reklamácie:
□  bezplatne odstránenie vady - oprava
□ výmena vadného tovaru za bezvadný
□ zrušenie kúpnej zmluvy
,vrátením kúpnej ceny tovaru
□ primeraná zľava z ceny tovaru..............% v hodnote...........eur

iné


Dátum vybavenia reklamácie:.......................................


Vyjadrenie obchodníka:

 

V ................................. dňa .....................


......................................................

Pečiatka a podpis obchodníka

 

 

 

Vzor potvrdenia o vytknutí vady:

 

Potvrdenie o vytknutí vady

Obchodník: Lieferant, s. r. o., sídlo: Lipová 3368/47, 085 01 Bardejov, Slovenská republika, IČO: 46909419, DIČ: 2023663048, IČ DPH: SK2023663048, Okresný súd Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 27058/P, Kontaktná adresa: Kľušov 72, 086 22 Kľušov, Slovenská republika, Email: tkykynezhdy@gmail.com

 

Spotrebiteľ: Meno a priezvisko: ...............................

Adresa: ..............................

Telefónne číslo/e-mailová adresa .........................................

 

Číslo reklamácie:

 

Reklamovaný tovar:

 

Dátum zakúpenia tovaru:

 

Dátum vytknutia vady:

 

Dátum prijatia reklamovaného tovaru


Uplatnenie zo zodpovednosti za vady tovaru bude vybavené do: 30 dní od vytknutia vady

Navrhovaný spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľom:

Spotrebiteľom popísaná vada tovaru:




......................................................

Pečiatka a podpis obchodníka

 

✅ Overte si nás – kliknite na banner a pozrite si recenzie našich zákazníkov na jednotlivých platformách

Heureka recenzie Facebook recenzie Google recenzie